Contact

Veelgestelde vragen

N

Waar is het uurtarief op gebaseerd?

Het uurtarief gaat in op het moment dat de chauffeur van huis vertrekt tot die weer thuis is als de rit is afgelopen. Wij kijken uiteraard mee bij de rit aanvraag om de reistijd van de chauffeur zo kort mogelijk te maken.

N

Wat wordt bedoelt met voorrijkosten?

Aangezien de chauffeur na de rit weer thuis moet komen werken wij met voorrijkosten. Dit houdt in dat we proberen een auto neer te zetten op de eindlocatie van de rit voor het geval de chauffeur niet meer thuis kan komen met het ov (denk aan tijden na 23u). Ook voor directie ritten moet de chauffeur bij de ophaallocatie komen, hiervoor wordt een klein bedrag in rekening gebracht om onze kosten te dekken.

N

Ben ik verzekerd met een chauffeur?

In Nederland geldt de regel dat bij toestemming van de eigenaar van de auto dezelfde verzekering geldt als wanneer u zelf achter het stuur zit.

N

Hoe worden de chauffeurs getraind?

Alle PDS chauffeurs hebben een interne opleiding genoten waarbij we letten op rijvaardigheid, wegen kennis, dienstgerichtheid, omgangsvormen en standaard procedures tijdens de rit. Deze trainingen zijn ingevoerd om de rit voor u zo prettig mogelijk te maken.

N

Zijn de chauffeurs discreet?

Een van de belangrijkste onderdelen van PDS is dat onze chauffeurs uiterst disreet zijn. Hiermee bedoelen we dat u bijvoorbeeld ongestoord kan bellen in de auto zonder u zorgen te maken.

N

Hoe weet ik dat de chauffeur is gearriveerd?

Onze chauffeurs sturen u voor vertrek van huis een whatsapp/sms zodat u weet wie de chauffeur is. Tevens stuurt de chauffeur weer een bericht bij aankomst op locatie zodat u weet dat u kunt vertrekken.